چهارمین نمایشگاه کتاب های پزشکی، دارویی و دانشگاهی و سومین نمایشگاه رسانه های سلامت محور کشور در مصلای امام خمینی(ره) افتتاح شد

چهارمین نمایشگاه کتاب های پزشکی، دارویی و دانشگاهی و سومین نمایشگاه رسانه های سلامت محور کشور در مصلای امام خمینی(ره) افتتاح شد
در چهارمین نمایشگاه کتاب های پزشکی، دارویی و دانشگاهی و سومین نمایشگاه رسانه های سلامت محور کشور 38 ناشر پزشکی و 40 زسانه فعال عرصه فرهنگی در حوزه سلامت و 20چاپخانه فعال در حوزه چاپ و بسته بندی محصولات پزشکی شرکت کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، “محمد خدادی” معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه چهارمین نمایشگاه کتاب های پزشکی، دارویی و دانشگاهی و سومین نمایشگاه رسانه های سلامت محور کشور که در مصلای تهران افتتاح شد،گفت: فرآیند بهداشت، درمان و دارو، بخشی از زندگی مردم است و امروز دیگر پزشکان نیستند که درباره پزشکی اطلاعات دارند؛ بلکه هر شخصی که قدرت جستجو در اطلاعات و انتخاب آن را دارد در زمینه های تخصصی نیز اطلاعات دارد.
وی افزود: آنچه امروز نیاز اصلی هر بخشی از جامعه پزشکی است این است که به موضوع اطلاعات توجه ویژه ای داشته باشید.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران فارما اظهار داشت: ظرفیتی که در این نمایشگاه فراهم شده است توجه جدی به عنصر اطلاعات در بستر رسانه هاست؛ لذا انتظار این است که به جای هواداری و حمایت به دنبال شریک سازی باشیم.
خدادی با تاکید بر اینکه به خط بر گشت اطلاعات باید توجه شود و یک ارتباط دو سویه ایجاد گردد،اظهار داشت: تضارب اطلاعات که همان خوانندگان و گویندگان هستند باید مورد توجه قرار گیرد.
به گفته وی در جامعه کنونی بیش از آنکه حرف بزنیم باید بشنویم و بیش از آن که سوال کنیم باید به سوالات پاسخ دهیم و پاسخ ما به سوالات همان نیاز مخاطبان ما باشد.
خدادی افزود:بعد از خبر یعنی تخصصی شدن خبر، یعنی اینکه رسانه های ما باید وارد فضای مشخص شوند و جای خود را در زندگی مردم و در مرجع سازی اطلاعات باز کنند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این نمایشگاه باید فرصتی باشد برای تقویت رسانه ها و تقویت کارکرد تخصصی رسانه ها.
وی با بیان اینکه کارکرد تخصصی رسانه ها باید متناسب با نیاز زندگی مردم باشد تاکید کرد: امروز نمی توانیم فرآیند تولیدی انجام دهیم و مخاطبان آن تولید را نادیده بگیریم و یا برای آنها برنامه نداشته باشیم، بلکه باید متناسب با خواست مخاطب برای مخاطبان برنامه ریزی کنیم.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دنیای جدیدرسانه ها دنیای فرصت ها است، اظهار داشت: در این میان شبکه های اجتماعی نه تنها تهدید نیستند بلکه فرصتی هستند برای افرادی که در رشته ای مختلف از جمله دارو، بهداشت و درمان تلاش می کنند.
وی گفت: می توان از این فضا با ایجاد ارتباط دو سویه در بستر اطلاعات بهره گرفت، اظهار داشت : توجه کردن به نقش رسانه به عنوان بخش اصلی فرآیند فعالیت هایی که در حوزه بهداشت و درمان در جامعه انجام می شود،ضروری است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته دفاع مقدس عنوان کرد: امروز جنگ اصلی که به کشور تحمیل شده جنگ تحمیلی اقتصادی و جنگ افکار عمومی است.
وی افزود:همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند این جنگ، جنگی است که اراده های ما را با خبر تضعیف می کند.
وی ادامه داد: باید از همه شهدای انقلاب اسلامی، افرادی که با خون خود سند خلوص و قتدار جمهوری اسلامی ایران را امضا کردند یادی کرد.
وی گفت: ما از نسل آن شهدا هستیم و با مقاومت حداکثری در برابر زیاده گویی ها ایستادگی خواهیم کرد.
گفتنی است که چهارمین نمایشگاه کتاب های پزشکی، دارویی و دانشگاهی و سومین نمایشگاه رسانه های سلامت محور کشور نیز در حاشیه این مراسم با حضور مهرشاد کاظمی معاون فرهنگی و ابراهیم شریفی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و سایر مسئولین با 38 غرفه مربوط به ناشران پزشکی و 40 رسانه فعال عرصه فرهنگی حوزه سلامت و 20 غرفه مربوط به حوزه چاپ و بسته بندی محصولات پزشکی افتتاح شد.
این نمایشگاه در روزهای 2 تا 4 مهر ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) از ساعت 9صبح تا 18 پذیرای علاقه مندان است و ورود برای عموم آزاد است.