اولین جلسه کمیته سلامت مدارس استان البرز در سال تحصیلی جدید برگزار گردید Reviewed by Momizat on .   اولین جلسه کمیته سلامت مدارس استان البرز در سال تحصیلی جدید برگزار گردید به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی استان البرز  ،اولین جلسه کمیته سلامت مد   اولین جلسه کمیته سلامت مدارس استان البرز در سال تحصیلی جدید برگزار گردید به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی استان البرز  ،اولین جلسه کمیته سلامت مد Rating: 0
شما اینجا هستید: خانه » استان ها » استان البرز » اولین جلسه کمیته سلامت مدارس استان البرز در سال تحصیلی جدید برگزار گردید

اولین جلسه کمیته سلامت مدارس استان البرز در سال تحصیلی جدید برگزار گردید

اولین جلسه کمیته سلامت مدارس استان البرز در سال تحصیلی جدید برگزار گردید

 

اولین جلسه کمیته سلامت مدارس استان البرز در سال تحصیلی جدید برگزار گردید

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی استان البرز  ،اولین جلسه کمیته سلامت مدارس استان البرز به ریاست دکتر فرزاد شعبانی مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز با حضور  دکتر جودکی معاون  بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی  استان البرز، نمایندگان اداره کل حفاظت محیط زیست و جمعیت هلال احمر استان، معاونین پرورشی و تربیت بدنی  و کارشناس مسئولان سلامت مناطق تابعه و نمایندگان معاونت ها و ادارات اداره کل برگزار گردید.
شعبانی در این نشست با تشکر از مشارکت و همکاری همه دستگاه ها و نهادهای مرتبط با سلامت دانش آموزان مدارس استان در اجرای طرح ها و برنامه های سلامت محور، به توجه همه جانبه در حوزه های سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی دانش آموزان تأکید نمودو گفت تلاش در راستای اقدامات پیشگیرانه در حوزه سلامت و بهداشت دانش آموزان، قطعا از هزینه های درمانی جامعه خواهد کاست. ارتقای سلامت همه جانبه دانش آموزان هم راستا با دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادهای مرتبط، ارتقای فرهنگ محیط زیست و تأمین سلامت اجتماعی دانش آموزان، آموزش مهارت های زندگی از اولویت های آموزش و پرورش استان البرز است.
دکتر جودکی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز با تقدیر از  از اقدامات صورت گرفته در آموزش و پرورش و گسترش اجرای برنامه سفیران سلامت دانش آموزی، فعالیت های اجتماع محور و ارتقای سلامت خانواده ها ،جهش ایجاد شده در تعداد مراقبین سلامت البرز  را ستودنی دانست و خواستار استمرار این حرکت فرهنگی شد ..
گغتنی است فرشید علیزاده با ارائه گزارشی از دستاوردهای واقدامات مجموعه  آموزش وپرورش استان البرز  خاطر نشان کرد ، کمیته سلامت مدارس استان البرز با هدف هماهنگی در اجرای طرح و برنامه های سلامت و تندرستی دانش آموزان در سال تحصیلی شکل گرفته واین مهم در راستای توسعه عدالت آموزشی شکل گرفته است .وی در ادامه افزود   در راستای این اقدامات برنامه های سال تحصیلی جدید منطبق با اسناد بالا دستی وسیاستهای وزارت آموزش وپرورش تنظیم شده و به یاری خداوند متعال با حمایت مدیرکل واعضای شورای معاونین و سایر اعضا دنبال و پیگیری خواهد شد که از جمله آن میتوان به : سلامت دهان و دندان، تغذیه سالم، مکمل یاری آهن و ویتامین دی، بهداشت محیط مدارس، غربالگری و پایش گروه هدف، طرح ملی دادرس، ماهر و طرح ملی محیط یار و …. برگزار می گردد اشاره کرد .
علیزاده در پایان از انعقاد تفاهم نامه با مناطق و شهرستان های تابعه از سطح اداره کل تا مدارس، با عناوین شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد در حوزه تربیت بدنی و سلامت مدارس خبر داد.
شایان ذکر بیش از ۳۰۰ مراقب سلامت در استان البرز با اولویت دوره ابتدایی در حال اجرای برنامه های سلامت و تندرستی دانش اموزان در مدارس بوده، و در راستای تأمین، حفظ و ارتقای سلامت آینده سازان مهین اسلامی تلاش می کنند.

ارسال یک دیدگاه